domingo, 4 de mayo de 2014

Stöðva, stari í hyldýpið


Avui he volgut compartir una cançó d'Árstiðir, un grup islandès que m'agrada molt i em relaxa. És una cançó que havia escoltat moltíssims cops, ja que m'agraden els ritmes, el to místic, la manera de començar amb la repetició de la mateixa nota del piano continuadament mentre la corda presenta uns acords misteriosos i relaxants i sobretot el fragment en què el quartet de corda porta el fil conductor de la peça fent una progressió rítmica i melòdica impressionant. Tot i això, desconeixia la lletra de la cançó però en desconeixia la lletra. L'altre dia em vaig posar a buscar-lo, no tinc gaire idea d'islandès, així que vaig provar de buscar una traducció que no vaig trobar. De mala manera vaig fer-me una traducció aproximada ajudat pel Traductor de Google. 

La cançó es titula "Llàgrimes" (Tárin), i ens explica que hi ha alguna cosa que ha canviat donat a una desaparició. Aquesta desaparició o mort ens provoca molta tristesa, però la lletra de la cançó ens prega que davant de situacions així el millor és parar, mirar l'abisme i endurir la nostra ment (Stöðva, stari í hyldýpið, herði upp hugann). Aquest pensament em recorda d'alguna manera al Stop and Stare presentat per la Sofia a una de les sessions, pot ser també per la similitud fonètica.

Davant aquesta cançó tinc dues reflexions: 
-D'una banda, crec que és bo parar a reflexionar sobre qualsevol cosa que ens generi por o dubte o malestar, o estar amb una mirada temblorosa, perquè només si ens parem a contemplar el tot de la situació que vivim podrem endurir la nostra ment per poder continuar endavant.

-D'altra banda, crec que la lletra de les cançons té molt a veure amb les sensacions que aquestes generen, i que potser no és tant important saber-ne la lletra exacta, o la traducció correcta, ja que la música ja ens simula què és allò que significa, o el valor a transmetre de la cançó. Crec que seria interessant reflexionar més sobre el tema de les cançons a les lletres, i ho faré ara quan escolti cançons noves, o m'hi fixaré amb les ja conegudes.

Aquí podem trobar el bandcamp d'Árstiðir amb la lletra original de la cançó.


No hay comentarios:

Publicar un comentario